Wednesday 23 April 2014

MENGAPA BADAN MANUSIA MEMERLUKAN MAKANAN TAMBAHAN?

Salamualaik..kaifahaluka/kaifahluki???

Semoga semua berada dalam limpah rahmat yang Maha ESA..Alhamdulillah hari ni dah 23/4/2014 means berbaki 7 hari bagi ‘orang-orang’ Shaklee perlu pulun untuk buat sales..Maksud  ‘berbaki 7 hari untuk pulun’ tu, sebabnya dalam bisnes Shaklee, perkiraan bonus ikut bulan..so,bonus kitorang di bayar untuk bulan semasa. Tak leh nak forward dan tak leh nak backwardkan point (uv) semasa..haa, contohnya bulan ni di akhir 30/4/2014 ni total UV yang kita dapat 5889uv tapi kita target untuk bulan tu 6000uv.. Mesti tak puas hati kan tak dapat capai 6000uv?? Maka dengan itu,uv tidak boleh di forwardkan pada bulan Mei...hihihi...nampak tak kat situ? Indahnya bershaklee ni sebab apa?? Mestilah banyak sebab. Antaranya :

~Berapa banyak UV/bonus yang bakal kita dapat,semuanya diri sendiri yang tentukan.Buatlah apa-apa cara untuk dapat bonus yang diingini.Cumanya Shaklee dah tetapkan untuk melayakkan diri dapat bonus walau seciput atau seluas lautan, at least dapat 150uv above.Sebenarnya mudah je nak capai 150uv tu.hehehe...kacang parang je!!!!

~Boleh target audience!!!bisnes Shaklee ni bukanlah fixed untuk orang-orang yang sakit je..Mostly,persepsi orang ramai bila jual supplement mesti kena jual pada orang yang sakit...hello hello hello ,supplement adalah makanan tambahan untuk melengkapi nutrisi-nutrisi dalam badan yang mungkin tidak cukup. So,semua golongan boleh ambil supplement dan setiap produk tu dah dikhaskan untuk orang dewasa dan juga kanak-kanak..Let say, dalam Shaklee dah dibahagikan produk tuk dewasa dan kanak-kanak.Semua dah sedia maklum kan?????Bagi mereka yang mengenali Shaklee..sebagai contoh, Vitamin C..Vita-c ni ada 2 jenis, satu untuk dewasa iaitu SUSTAINED RELEASE 500MG VITA-C & untuk kanak-kanak VITA-C CHEWABLE.

--------

Ok dah dah,nak cerita kenapa tubuh badan kita perlukan supplement???
·        
  • Dalam sesetengah situasi, badan kita memerlukan dos vitamin yang lebih tinggi dari apa yang kita perolehi daripada makanan. Contohnya, Vitamin-C & Vitamin-E yang diperolehi daripada makanan shaja tidak mencukupi untuk member kesan pencegahan dan anti-penuaan.
  • ·         Buah-buahan dan sayuran yang ditanam di atas tanah yang tidak subur mengandungi bahan galian yang kurang berbanding dengan buah & sayur yang ditanam di atas tanah yangsubur. Racun perosak serangga dan bahan pencemar mempengaruhi kualiti buah dan sayuran tersebut.
  • ·         Zat makanan mudah hilang semasa proses pengangkutan,penyimpanan dan penyediaan. Contohnya,Vitamin C dan enzim mudah dimusnahkanoleh haba semasa memasak.
  • ·         Pengambilan pil penahan sakit,laksatif,ubat-ubatan,alcohol dan antibiotic boleh mengganggu penyerapan zat makanan. Amalam diet yang tinggi kafien,lemak,gula dan garam dapat mengurangkan simpanan zat makanan di dalam tubuh.
  • ·         Makanan seharian yang tidak seimbang serta tidak mengikut pyramid makanan yang dicadangkan.
  • ·         Gaya hidup masakini dengan kehidupan yang sibuk,jarang memasak di rumah dan lebih gemar kepada makanan segera yang tinggi kandungan kimia.

  • ·         Bagi yang bekerja,makanan tengahri selalunya di luar dan hidangan malam disediakan seringkas mungkin,maka pengambilan makanan seimbang kadangkala tidak dititikberatkan.


Haa,tu semua 7 sebab mengapa badan kita perlukan suplemen. So,usah ragu-ragu untuk memiliki set kesihatan untuk anda dan keluarga..Kita berikhtiar,Insyaallah  ALLAH tunjukkan jalan...Produk kesihatan Shaklee ni bukan untuk orang sakit je..tua,muda,miskin,kaya,sakit,sihat,kanak-kanak & dewasa semuanya boleh consume.

Bukan setakat tubuh badan sihat,tapi dapat bonus lain lagi kalau kita serius buat bisnes ni..tp bagi yang berbisnes Shaklee secara part-time pon income masyukkkk k..sebabnya diri sendiri yang tentukan !!! the more u give,INSYAALLAH da more u get!!! Kita bantu orang, Allah bantu kita.

**Jumpa lagi di next entry..STAY TUNED!!!!

^SMALL STEPS RIGHT DIRECTION^

No comments:

Post a Comment