Friday 18 April 2014

PART 1: ALHAMDULILLAH Setelah setahun bersamamu..

Assalamualaikum & salam jumaat yang penuh keberkatan..Alhamdulillah Alhamdulillah thumma Alhamdulillah masih di beri pinjam nyawa oleh yang maha ESA. Hari ni genap setahun menjadi ahli shaklee (19/4/2013-18/4/2014)..serius berbisnes ni pada Julai 2013 ketika anak kedua biha berumur 3 bulan++.Alhamdulillah banyak yang Biha boleh belajar dari bisness shaklee ni. Mendapat support group yang begitu supportive membuatkan diriku semakin hari semakin yakin dengan biz ni..dipertemukan dengan Shaklee sudah lama sebenarnya dan biha sebelum join shaklee mmg pengguna tegar produk kesihatan terbaik di dunia ni.Tapi masa tu,tak terfikir untuk menjadi ahli pon walhal husband biha sebelum ni memang dah lama suruh join n try buat biz ni tp bila dia cakap camtu,Biha jawab, x sempat la bang,g keje awal pagi,balik keje lewat petang..so,bila nak buat biz nya..kt ofis keje melambak!!!! (padahal masa tuk main fb ada je...hihihhi..kalau aku join at the time my hubby suggestkan tu,mesti aku dah jadi master macam orang lain kan???hahahaha)..Itu semua alasan yang biha bagi kt husband sebab ada penyakit M.A.L.A.S menyelubungi,padahal orang lain yang super duper bz pon sempat je buat bisnes ni. Hubby cakap lagi,dari awak dok guna ID dan bagi point kt orang lain tiap-tiap bulan,why not u try je buat bisnes ni. Setelah setahun berlalu kata-kata hubbyku,barulah Allah gerakkan hati untuk join  n buat bisnes shaklee. Untuk pengetahuan,Biha buat bisnes ni sepenuhnya secara online.Families,kawan-kawan ,jiran-jiran & sahabat maya pon tau biha buat bisnes shaklee melalui FB & blog je..Alhamdulillah.

Di awal penglibatan dalam bisnes shaklee ni sangatlah mencabar.Mencabar macam mana tu??? mencabar sebab tak reti nak buat iklan,nak tarik orang ke blog & kekengan masa.Lagi satu,di awal-awal Biha dok harapkan sales beribu-riban, walhal usaha hanya 20%..tengok orang lain syok je dapat bonus berangka-angka tapi aku bila nak dapat?? my 1st bonus lebih kurang rm54.30 kot..hihihi...tp it's fine la sebab baru permulaan setimpal dengan usaha yang macam 'hidup segan mati tak mau',usaha 20% memangla dapat result macam tu..tp percayalah,merasa 1st bonus tu semangat baru datang untuk lebih serius lagi..bulan kedua bonus rm300++ gitu la..wahhhhh,bestnya!!!kan bonus 3 angka dah teruja..usaha lagi,usaha lagi...hehehe..bulan October Alhamdulillah dapat 1st title dalam shaklee SUPERVISOR dengan bonus rm2500++..teruja wehhhh dapat duit banyak tu walau bekerja dari rumah..hihihi...start dari situ usaha memang sangat kuat lagi sebab nak income bulanan lagi banyak..Alhamdulillah setelah dua bulan di tangga pertama dalam shaklee,akhirnya di bulan promo OMEGA GUARD, dimurahkan rezeki boleh naik lagi satu anak tangga dalam shaklee iaitu SENIOR SUPERVISOR....sangat best!!!!!! sebab dapat lagi banyak income bulanan..ini cite bab bonus la,biha pon ragu-ragu jugak betul ke bisnes shaklee ni boleh jana income sampai berangka-angka???YUP BETOLLLLLLLLLLLLL.....jeles tengok mereka-mereka yang super hebat dalam biz ni..Insyaallah bukan setakat  sr sv je saya nak...tp saya nak kejar title M secepat mungkin.Insyaallah..

Bisnes ni juga mengajar Biha dekat dengan yang MAHA PEMBERI...yes! memang betul support group memainkan peranan yang penting dalam seseubah kejayaan.Mereka bukan sahaja mementingkan sales semata-mata tapi yang paling penting dan yang paling paling dititikberatkan ialah dalam soal hubungan dengan ALLAH..Insyaallah semakin kita dekat dengannya semakin dekat kita dengan sesebuah kejayaan..PERCAYALAH!!!!!! kuasa ALLAH mengatasi segala-galanya..bukan senang nak senang,bukan susah nak susah..buat anak-anak downline saya,mengertilah usaha tangga kejayaan.yang paling penting PERCAYA REZEKI ITU DARI ALLAH biarpun berjuta-juta ahli shaklee yang buat biz ni..

Insyaallah nanti saya kongsikan lebih lanjut  tentang pahit manis bersama shaklee..ni pon curi-curi masa tengah malam bila anak dan hubbyku masih lena...OKEYYYYhhh jumpe di next entry ye..INSYAALLAH..

Never ever give up!!!

No comments:

Post a Comment