Monday 15 September 2014

MENGAPA OMEGA-3 SANGAT PENTING KEPADA IBU HAMIL & MENYUSU?

Assalamualaikum dan selamat pagi semua..Alhamdulillah kita sekarang berada di pertengahan bulan September,cepatnya masa berlalu..Insyaallah hari ini nak share pasal KEPENTINGAN OMEGA-3 KEPADA IBU HAMIL.Harapan setiap ibubapa untuk memiliki anak yang mempunyai otak yang sihat dan cerdas boleh dilakukan seawal didalam perut ibu lagi.Ibu mengandung yg mengambil cukup omega 3 sangat bagus dimana ia amat penting dalam perkembangan memori dan juga menajamkan minda .contoh makanan yg tinggi omega 3 adalah seperti ikan dilautan sejuk, telur,kekacang,soya dan macam-macam lagi.

Antara set2 yang boleh kita include dengan OMEGA GUARD adalah

♥ set kehamilan
♥ set kanak2
♥ set darah tinggi, kencing manis dan kolestrol
♥ set kesihatan wanita
♥ set kesihatan lelaki
♥ set kesihatan sendi
♥ set buasir
♥ set kulit
♥ set slimming


Omega Guard Shaklee mengandungi omega 3 yang sangat bermanfaat untuk ibu mengandung dan ibu menyusukan anak. Omega 3 adalah asid lemak yang perlu diambil dari sumber luar kerana badan kita tidak dapat menghasilkan omega 3. Bagi individu yang vegetarian, omega 3 boleh didapati dari sumber kekacang, legum dan minyak sayuran. Namun begitu, omega 3 daripada sumber ikan adalah yang terbaik kerana kaya dengan DHA dan EPA.

EPA menyokong kesihatan jantung, sistem pertahanan badan dan sistem tindak balas keradangan. Manakala DHA penting untuk menyokong kesihatan dan perkembangan otak, mata sistem saraf utama dalam badan. Keadaan ini menyebabkan omega 3 sangat bagus diamalkan oleh ibu yang mengandung dan menyusukan anak kerana ia memantu mengawal paras kolestrol dalam badan.


Kepentingan Omega 3 Untuk Ibu Mengandung
Omega 3 penting untuk perkembangan penglihatan dan saraf bayi di dalam kandungan. Kajian menunjukkan ibu mengandung yang mengamalkan omega 3 didapati perkembangan visual dan kognitif bayi adalah sangat baik. Kajian juga menunjukkan pengambilan omega 3 oleh ibu mengandung dapat mengurangkan risiko alergi pada bayi.
Selain itu, omega 3 dapat mengelakkan masalah kelahiran bayi pramatang. Omega 3 juga dapat mengurangkan risiko berlakunya pre-eclampsia (tekanan darah tinggi semasa mengandung). Omega 3 juga dapat mengelakkan kelahiran bayi tak cukup berat. Kajian juga menunjukkan kekurangan omega 3 meningkatkan risiko tekanan atau stress bagi ibu yang baru lepas bersalin.
Kajian juga menunjukkan pengambilan omega 3 oleh ibu mengandung dapat mengurangkan bayi yang dilahirkan mendapat ekzema. Dalam satu kajian yang dijalankan ke atas 700 wanita mengandung yang mengamalkan supplement omega 3 menunjukkan kejadian ekzema bagi bayi berkurangan sebanyak 3 kali ganda. Kajian ini diteruskan sehingga bayi tersebut berumur 6 tahun bagi melihat kebaikan supplement omega 3.

Kepentingan Omega 3 Untuk Ibu Menyusu
Susu ibu adalah sumber utama DHA bagi bayi yang sedang menyusu. Amaun DHA di dalam susu ibu bergantung kepada sumber diet ibu tersebut. Kebiasaannya ikan adalah sumber utama DHA dalam diet seseorang. Sekiranya seseorang ibu menyusu kurang mengambil ikan di dalam diet sehariannya, adalah sangat disarankan ibu tersebut untuk mengambil supplement omega 3.
Ibu menyusu yang mengamalkan supplement omega 3 membolehkan bayi yang disusukan mendapat kebaikan omega 3 juga. American Pregnancy Association menyarankan ibu menyusu mengambil sekurang-kurangnya 300mg DHA setiap hari. Omega 3 membantu perkembangan otak dan penglihatan bayi yang disusukan.


Apakah yang perlu saya mencari apabila membeli minyak ikan?


1) Proses penghasilan minyak ikan 
Bagaimana minyak ikan dikeluarkan dan apakah standard kualiti yang digunakan oleh pengilang? Standard yang digunakan oleh para pengilang seharusnya menggunakan standard yang diiktiraf oleh badan-badan farmaseutikel.

2) Bau 
Adakah minyak ikan berbau hanyir? Kajian menunjukkan bahawa minyak ikan yang mempunyai bau yang tidak menyenangkan adalah disebabkan minyak ikan itu telah mula merosot dari segi kualiti dan selaunya ia menjadi tengik.  Minyak ikan  yang berkualiti tinggi tidak akan berbau hanyir.

3) Rasa 
Adakah minyak ikan berasa hanyir? Minyak ikan yang segar dan berkualiti tinggi yang tidak berasa hanyir. Elakkan minyak ikan yang mempunyai rasa yang benar-benar kuat atau bahan tiruan ditambah ke dalamnya. Ini kerana berkemungkinan besar pengilang cuba untuk menyembunyikan rasa hanyir minyak ikan yang telah menjadi tengik.



Berapa banyak Minyak Ikan perlu diambil?


ISSFAL (Persatuan Antarabangsa bagi Kajian Lipid dan Asid Lemak) telah ditubuhkan minimum berikut disyorkan dos carta:

>>Bayi (1-18 bulan):
0-15 lbs: 32 mg / lb EPA + DHA

>>Kanak-kanak (1,5-15 thn):
15 mg / lb EPA + DHA

>>Dewasa (15-115 tahun):
500 mg EPA + DHA

(Dengan sekurang-kurangnya 220 mg EPA dan 220 mg DHA)

>>Wanita hamil dan menyusu:
300 mg DHA setiap hari



Megapa perlu pilih Omega Guard Shaklee?

1) Omega Guard Shaklee tidak mempunyai rasa hanyir dan bau hanyir
2) Omega Guard Shaklee adalah ultratulen dan bergred Farmaseutikal




Ultratulen dan Bergred Farmaseutikal

OmegaGuard Shaklee dihasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietari tiga molekul yang memekatkan asid lemak omega-3 yang bermanfaat dan semulajadi sementara menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdapat di dalam kebanyakan jenis ikan.*

Minyak Ikan Terbaik Di Dunia

Mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA, DHA, ALA dan lain-lain lagi. EPA menyihatkan jantung dan sendi anda manakala DHA pula penting bagi perkembangan dan fungsi otak.*


BERMINAT UNTUK MEMILIKI OMEGA GUARD DARI SHAKLEE ,MINYAK IKAN TERBAIK DI DUNIA????

 BUY IT NOW!!


INGIN DAPATKAN PENJIMATAN BERGANDA DENGAN JADI AHLI??
Untuk dapatkan penjimatan berganda, anda boleh daftar sebagai Ahli Shaklee. Anda akan mendapat penjimatan sebanyak 15-25% jika daftar sebagai Ahli Shaklee. Untuk keterangan lanjut berkaitan pendaftaran keahlian, boleh terus hubungi saya.

JOM BERUBAH! SIHAT BERSAMA SHAKLEE
SMALL STEPS RIGHT DIRECTION

Hubungi saya sekarang,
Your Trusted,Your Shaklee Independent Distributor
RABIHAH MUHAMAD
PM/SMS/WhatsApp/Telegram: 012-9495513/017-9758086
--------------------------------------------------------------------------------------------

Rabihah Muhamad (ID 906559)

No Tel(sms/whatsapp): 012-9495513/017-9758086
Email: kamikamuvitamin@gmail.com
COD area:Kota Bharu, Pasir Mas & Rantau Panjang
Penghantaran ke seluruh malaysia adalah memalui poslaju/skynet. 
Nak jadi ahli SHAKLEE? Klik sini ya 

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Terima kasih kerana membaca entry ini. Jika anda rasa ia berguna, sila klik share. 'Sharing Is Caring'




No comments:

Post a Comment