Saturday 30 December 2017

Cara Nak Hilangkan Bintik Kolestrol Bawah Mata

Cuba cek kat bawah mata awak, ada biji-biji / bintik-bintik putih tak? Ini bukan jerawat tapi bintik ni susah sangat nak hilang.

Image result for bintik kolesterol


Inilah dia bintik kolesterol yang mula menjelmakan dirinya.

Pernah terserempak dengan mereka yang mempunyai bintik kolesterol ini di bawah matanya.Sangkaan saya ianya "jerawat nasi" tapi bukan ye kawan-kawan.Inilah rupanya salah satu petunjuk yang badan kita mempunyai kolesterol tinggi dan ianya sangat berisiko untuk mendapat pelbagai penyakit lain jika terus membiarkan kolesterol terlampau tinggi dalam badan kita. Jangan ambil mudah dalam hal ini, kerana jika dibiarkan mungkin akan penyebab kompilasi masalah seperti darah tinggi, masalah jantung dan sebagainya.

Related image

Bagaimana nak hilangkan atau hapuskan bintik kolesterol ni? Apa dan ada cara ke? Geram sangat nak picit bila tengok bintik putih kat bahagian badan terutamanya bahagian muka tu.
Bintik kolesterol yang muncul sekitar wajah seperti jerawat dikenali sebagai Xanthelasma.

Punca Terjadinya bintik kolesterol

Salur darah yang mengandungi kolesterol tinggi adalah punca terbentuknya bintik kolesterol, dimana lemak dibawah kulit berkumpul dan salur darah menjadi sempit.

Gaya hidup yang tidak sihat juga merupakan penyumbang kepada masalah ini, berhenti merokok, kerap melakukan riadah dan jauhi alkohol.Antara penyebab lain punca kolesterol tinggi adalah  seperti mengambil makanan yang tinggi kolesterol seperti mengambil makanan yang tinggi kolesterol dengan tidak terkawal dan tidak bersenam atau mengeluarkan peluh dan toksin dalam badan.

Bagaimana tips dan cara menghilang dan menghindari bintik kolesterol ini?
  1. kurangkan pengambilan makanan berlemak dan tinggi kolesterol.
  2. Amalkan pengambilan banyak makanan yang mengandungi kolesterol baik dan tinggalkan kolesterol jahat. Kolesterol jahat dikenali sebagai LDL dan kolesterol baik dikenali sebagai HDL. Makanan yang meningkatkan paras HDL adalah seperti gandum penuh. Kalau makan roti boleh bertukar kepada wholemeal bread berbanding dengan roti putih.
  3. Elakkan pengambilan makanan yang meningkatkan lagi paras kolesterol jahat seperti daging, marjerin dan desert yang manis-manis.
  4. Ambil atau makan banyak buah-buahan segar dan juga sayur-sayuran kerana ia juga boleh membantu mengurangkan kolesterol dalam badan anda. Dan tips untuk makan buah, anda digalakkan ambil buah segar, bukan jus buah. Sebab kita perlukan fiber dari buah tu bukan air  semata.
  5. Meningkatkan pengambilan makanan yang boleh meningkatkan paras lemak baik seperti kekacang, avocado, olive oil. Pengambilan yang teratur boleh membantu anda menurunkan paras kolesterol yang ada.
  6. Ambil omega 3 untuk mengurangkan kadar kolesterol jahat dalam badan. Yang ni, dalam shaklee ada satu vitamin yang tinggi khasiat omega 3 nya, iaitu OMEGA GUARD SHAKLEE. Makanan yang ada omega 3 bukan hanya pada minyak ikan.Kalau korang pegi supermarket kan, korang pergi bahagian telur . Pernah jumpa tak telur yang pada kotaknya ditulis "OMEGA PLUS"? haa,kalau jumpa korang boleh ambil telur yang tu ye.
  7. Lebihkan hidangan/pengambilan ikan dalam diet harian.Tak kisah la korang nak ratah ke nak makan dengan nasi ke, as long korang lebihkan ikan dalam hidangan tu. Kalau boleh makan daging tu seminggu sekali dah cukup, yang selebihnya ambil ikan. Ikan yang bagus adalah seperti ikan laut dalam macam sardin, macherel, salmon.
  8. Yang ni lagi best, tambahkan atau lebihkan bawang putih dalam setiap hidangan anda. Bawang putih berfungsi sebagai agen anti radang yang mana kolesterol akan meningkat dengan adanya proses keradangan dalam badan. yang ni,kalau korang rasa tak boleh nak telah bawang putih "fresh" (tapi kat sini disyorkan korang bakar bawang putih), boleh dapatkan GARLIC COMPLEX dari shaklee.Insyaallah sangat membantu korang yang anti bawang putih fresh tu.hehe. Korang boleh juga ambil (makan) adik-beradik bawang yang lain lagi tu.
So,kat sini Biha nak perkenalkan produk wajib yang perlu korang ambil jika menghadapi masalah kolesterol tinggi dalam badan. Hati-hati ye, kolesterol pembunuh senyap !! 


3 produk ni yang wajib untuk membantutkan kolesterol
  • Omega Guard
  • Lecithin
  • Garlic Complex


BAGAIMANA MEREKA BER-3 MEMBANTU?

Omega Guard

  • Omega Guard adalah asid lemak dari minyak ikan omega-3. Ia sangat tinggi dengan kolesterol HDL.
  • Ia berfungsi untuk membawa kolesterol keluar dari salur arteri ke hati untuk proses penyingkiran.
  • Dengan kehadiran HDL ia dapat merendahkan paras LDL, maka plak pada dinding arteri dapat dicairkan lantas dapat melancarkan aliran darah.
  • Kehadiran plak pada dinding arteri sangat membahayakan kerana ia boleh menyebabkan darah tidak dapat mengalir dengan lancar dan menyebabkan ia menggumpal. Ini akan meningkatkan risiko strok dan arteri mengeras dan pecah. Dengan kata lain, ia bantu membersihkan salur arteri.

Lecithin
  • Lecithin Shaklee diekstrak dari kacang soya organik yang non-GMO (genetically modified organism).
  • Setiap kapsul megandungi 530mg lecithin termasuk 80mg kolin dan 48mg inositol. Lecithin yang dirembeskan oleh tubuh menghasilkan acetyl-kolin,inositol,fosforus dan lemak tak tepu.
  • Lecithin Shaklee kaya dengan “polyunsaturated fat”, dimana ia juga meningkatkan kadar HDL & menurunkan kadar LDL (kolesterol jahat) di dalam badan.
  • Lecithin Shaklee juga dikenali sebagai “pemgemulsi semulajadi” kerana ia mempunyai kesan “melekat pada lemak”. Ianya bermakna Lecithin menyebabkan lemak itu terapung dalam darah dan mencegah lemak dari melekat pada dinding membran.

Garlic Complex
  • Turunkan kolesterol – menurunkan kolesterol, LDL, trigliserid dan kelikatan darah, kurangkan kebekuan darah, meningkatkan HDL, lindungi jantung danmenghalang strok dan penyakit koronari.
  • Stabilkan tekanan darah tinggi – kajian menunjukkan pengambilan 2 -4 tablet garlic akan menurunkan tekanan darah tinggi dengan 8 point.
kombinasi suplemen berikut adalah cadangan daripada fungsi setiap produk, Suplemen shaklee bertindak secara semulajadi keatas tubuh. Dengan pengambilan konsisten akan memberi kesan yang positif, namun setiap kesan bergantung mengikut individual.


TESTIMONI MEREKA YANG MENGAMBIL SET KOLESTEROL INI

Image result for set untuk hilangkan bintik kolesterol bawah mata oemga guard, garlic & lecithin

==================================

Image result for set untuk hilangkan bintik kolesterol bawah mata oemga guard, garlic & lecithin

========================================


Image result for set untuk hilangkan bintik kolesterol bawah mata oemga guard, garlic & lecithin

========================================

SMALL STEP, RIGHT DIRECTIONS
Jadi, apa lagi yang anda ragu2? Bertukarlah sekarang kepada vitamin yang lebih selamat untuk anda, insyaaAllah..

| YOUR TRUSTED SID |
Shaklee ID [No: 906559] 
Contact No: 012-9495513 
Email: kamikamuvitamin@gmail.com



No comments:

Post a Comment