Tuesday 20 February 2018

PENTINGNYA HADIAH KEPADA DIRI-SENDIRI (SELF-REWARD)

SELF REWARD

Apa yang korang faham tentang self reward?

Hadiah atau penghargaan untuk diri-sendiri ni adalah salah satu cara untuk menaikkan semangat dan motivasi seseorang. Jom share ngan Biha apa yang anda rewardkan untuk diri bila dah berjaya capai sesuatu yang diingini atau reward bila dah penat dan gigih bekerja?Mesti ada kan?

Bagi Biha yang anak-anak masih kecil ni, tak ada sangat kot reward yang paling best. Nak tahu apa?Haa,baca sampai habis ye kot la sama self reward kita.😆

Mak-mak anak kecik macam daku ni, rasanya kalau dapat 2-3jam ber "ME TIME" tu pun mesti senyum melebar kan? Tapi, kita ni bila dah namanya ibu memang susah sangat nak melupai/meninggalkan anak-anak seketika 😅. Niat di sini bukan untuk melapaskan lelah kepada encik husband ye.hehe.

Rewards ni tak semestinya dari segi material , rewards juga dari segi spiritual.  Yang material kita dah biasa dengar, beli benda xxxxx untuk rewards diri sendiri setelah berpenat-lelah menguruskan rumahtangga mahupun tugas-tugas lain.  Tapi jarang kot kita dengar orang reward diri dengan menghadiri kelas-kelas motivasi dan join apa-apa program untuk mengeratkan lagi persaudaraan sesama kita.

Ini yang Biha cuba cari buat masa sekarang dan Alhamdulillah ,dah hampir 3 bulan Biha join program-program ilmiah untuk hadiahkan diri-sendiri.hehe.

Bagi korang pula apa yang korang hadiahkan bagi diri-sendiri?

#bangkitG17 #tsunamishaklee #tsunami2018

No comments:

Post a Comment