Friday 31 March 2017

SAKIT ITU MAHAL TAU !!!

SAKIT NI MAHAL TAU !!!

Nak tau kenapa saya cakap macam tu? Bagi yang tak pernah sakit , murah la kan sebabnya tak perlu berhabis duit berubat bagai. Tapi kan, ada ke orang yang tak pernah sakit? Semoga dengan ujian kesakitan yang Allah uji itu menambahkan lagi ketaqwaan kita kepada Yang MAHA ESA. Alhamdulillah ..jika kita tidak pernah diuji dengan ujian itu..sentiasa mengucapkan Alhamdulillah kepada pencipta kita.

Berbalik kepada "SAKIT ITU SANGAT MAHAL"

Mahal macam mana tu? Cuba korang fikir, bila dah sakit mestilah kita berikhtiar untuk berubat kan? Berubat kat Klinik Swasta mahupun government semua sama.Semuanya perlukan kos rawatan. Bila dah diuji dengan kesakitan, ubat juga yang kita cari. 

Kali ni Biha nak share , kenapa supplement diperlukan untuk badan kita ? Ada beza ke UBAT & SUPPLEMENT? memang, Biha dulu pun cakap benda tu sama je, walhal it's different..  Jom baca, what's the difference.

PERBEZAAN : 1
UBAT :
Perlu diambil SEMASA SAKIT untuk MERAWAT penyakit. 

SUPPLEMENT :
Boleh diambil bila-bila masa terutamanya SEBELUM SAKIT untuk MENCEGAH sebarang penyakit. 

PERBEZAAN : 2
UBAT :
Diperbuat daripada DADAH dan BAHAN KIMIA, boleh berikan KESAN SAMPINGAN BURUK untuk jangka masa pendek dan panjang. Overdose juga boleh membawa MAUT!!

SUPPLEMENT :
Diperbuat daripada BAHAN SEMULAJADI seperti makanan seharian kita. 

TAPI AWAS!! Ada juga supplement di pasaran yang ditambah dengan bahan-bahan kimia seperti Steroid dan hormon perangsang. Jadi wajib berhati-hati dengan jenis supplement yang anda ambil. Pastikan supplement yang kita ambil dijamin SELAMAT, BERKESAN dan SEMULAJADI. 

PERBEZAAN : 3
UBAT : Merawat KESAN penyakit atau tanda-tanda sakit. 

SUPPLEMENT : Merawat PUNCA penyakit. Mengandungi NUTRISI yang diperlukan sel badan setiap hari. 

Jadi secara ringkasnya,

Ubat diambil ketika sakit sahaja manakala vitamin boleh diambil bila-bila masa.. dan yang paling penting minum banyak air semasa mengambil supplement.

Ubat mengandungi dadah yang membolehkan ia bertindak dengan cepat.

Supplement tidak menggunakan dadah tetapi mengandungi banyak vitamin-vitamin yang sihat digunakan untuk melawan segala penyakit.

Jadi anda pilih sama ada nak pilih mengambil UBAT apabila sudah sakit nanti ataupun nak ambil SUPPLEMENT mulai sekarang untuk menjaga kesihatan anda. Anda yang tentukan!

p.s : Jika anda ingin dapatkan supplement / vitamin semulajadi pertama anda pada harga istimewa, hubungi Biha segera :)


No comments:

Post a Comment