Tuesday 5 August 2014

SET KESUBURAN SUAMI & ISTERI

Bila dengar je perkataan "SUBUR" mesti terlintas tanaman subur kan? Bukan setakat tumbuhan & haiwan yang perlu subur.Human beings juga perlu subur sebabnya bila manusia subur akan melahirkan generasi-generasi penyambung warisan negara untuk terus maju ..Chewaahhh,ayat skema lak.Takpe,apa-apa pun kesuburan lelaki & wanita really really crucial.Sebagai contoh,jika si suami mahupun isteri tidak subur akan terjadi masalah sukar untuk mendapatkan zuriat.Sedangkan zuriat adalah harta dan pengikat kasih sayang bagi sesebuah keluarga.Lebih tepat lagi,bagi pasangan yang telahpun berkahwin,anak merupakan satu anugerah yang sememangnya ditunggu-tunggu untuk setiap pasangan.Namun begitu,tidak semua pasangan yang bernasib baik mendapat cahaya mata sejurus selepas berkahwin.Ada yang terpaksa menunggu beberapa bulan,malah ada juga yang bertahun-tahun menunggu untuk mendapatkan cahaya mata.

Kita seringkali juga mendengar kononnya,bila berlaku masalah kelewatan mendapat zuriat bagi pasangan yang baru dan juga yang dah lama berkahwin berpunca daripada pihak wanita sepenuhnya.Apa yang perlu kita ketahui ,masalah juga mungkin berpunca dari pihak lelaki.Saya sangat tidak setuju dengan sebarang claim yang menyatakan wanita yang bersalah dalam hal ini.Seperti juga jika kes keruntuhan rumahtangga,wanita juga akan dipersalahkan.Bagi saya,dalam soal ini kedua-dua pihak harus bertanggungjawab dan berikhtiar bukan hanya menuding jari sesama sendiri.

Walaupun sudah lama menunggu cahayamata dan dah macam2 usaha buat..tp belum berhasil ,Coppp!!! Jgn putus asa dahulu..Ikhtiar dahulu,ikhtiar bukan sahaja dalam bentuk mengurut tapi pemakanan yang diambil juga perlu dititikberatkan untuk memastikan segala zat-zat yang diperlukan oleh badan mengcukupi. Tak semua orang yang sempat untuk menyediakan segala makanan yang dikatakn boleh meningkatkan tahap kesuburan seseorang tambahan kesibukan dan kesuntukan masa. Oleh itu,Shaklee menyediakan Vitamin untuk kesuburan suami & isteri dan Insyaallah mungkin boleh membantu anda yang belum memiliki zuriat,


Set kesuburan Shaklee menganndungi supplement yag dapat meningkatkan kesuburan dan menghasuilkan sperma yang berkualiti serta bergerak pantas menuju ke ovum..Jom kita lihat bagaimana Set Kesuburan Shaklee ini membantu untuk meningkatkan tahap kesuburan lelaki & wanita.


SET KESUBURAN BASIC SUAMI & ISTERI



Isteri : GLA 
Suami: Zinc

SET KESUBURAN SHAKLEE 

GLA Complex 
Diamalkan oleh wanita, terutama yang menghadapi masalah haid tidak teratur. Gamma Linolenic Acid (GLA) bantu wanita hasilkan cecair serviks yang subur & berkualiti, yang juga dikenali sebagai “Mukus serviks putih telur (egg white cervical mucus)”. Cecair serviks jenis ini sangat subur, nipis, berair, cerah & likat, dan sangat2 membantu sperma berenang terus ke uterus, ke Tiub Fallopio, dan ke telur (ovum). Tambahan, cecair serviks yang sangat subur ini juga akan bantu sperma hidup lebih lama iaitu sehingga 5 hari di dalam Tiub Fallopio, yang mana akan membantu proses persenyawaan walaupun anda tidak melakukan hubungan seksual semasa si isteri sedang subur (waktu ovulasi).

Zinc Complex 
Bagi kaum lelaki, zink merupakan zat yang sangat penting bagi proses pembentukkan hormon testosterone, bantu kekalkan jumlah air mani, bantu kekalkan paras testosterone yang bersesuaian, serta memberikan tenaga untuk sperma agar lebih aktif menuju ke ovum. Selain itu, zink berperanan dalam proses pembentukan genetik, iaitu pada DNA (Deoxyribose nucleid Acid). Secara keseluruhannya, Zink membantu mengekalkan keinginan seksual yang tinggi dan menghasilkan sperma yang sihat. Kekurangan Zink bagi lelaki akan mengakibatkan pelbagai masalah seksual termasuk sperma yang abnormal, dan penyakit prostat.Zink digunakan untuk kesuburan bagi wanita kerana zink akan melindungi sperma dan melawan bakteria dalam vagina.


Pasangan yang sihat pastinya akan meningkatkan lagi peluang isteri untuk hamil.

Akhir kata,semoga anda semua beroleh kebaikan daripada pemakanan vitamin ini untuk meningkatkan kesuburan anda dan pasangan.Insyaallah dengan doa berterusan dan ikhtiar tanpa jemu,Allah swt pasti akan menurunkan rezeki untuk anda dan pasangan.


JOM BERUBAH! SIHAT BERSAMA SHAKLEE

SMALL STEPS RIGHT DIRECTION


Hubungi saya sekarang,
Your Trusted,Your Shaklee Independent Distributor
RABIHAH MUHAMAD
PM/SMS/WhatsApp/Telegram: 012-9495513/017-9758086
---------------------------------------------------------------------------------------------

Rabihah Muhamad (ID 906559)
No Tel(sms/whatsapp): 012-9495513/017-9758086
Email: kamikamuvitamin@gmail.com
COD area:Kota Bharu, Pasir Mas & Rantau Panjang
Penghantaran ke seluruh malaysia adalah memalui poslaju/skynet. 
Nak jadi ahli SHAKLEE? Klik sini ya 

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Terima kasih kerana membaca entry ini. Jika anda rasa ia berguna, sila klik share. 'Sharing Is Caring'























No comments:

Post a Comment