Wednesday 17 May 2017

BAGUSNYA SI LABU PUTIH ... JADIKAN IANYA AMALAN HARIAN

Image result for bawang putih

Si labu putih memang dah terkenal seluruh dunia. Mana kan tak kenal kan , sebab iana digunakan dalam masakan harian. Setiap ulasnya memberi khasiat yang cukup banyak buat sesiapa yang mengambilnya.

Si labu putih a.k.a bawang putih or dalam bahasa englishnya garlic sudahpun diketahui umum sebagai antibiotik semulajadi. Ianya digunakan turun-temurun sebagai bahan masakan seluruh dunia. Memakan awang putih segar dapat mengelakkan dari penyakit berjangkit seperti selsema.

Baunya menusuk kalbu, yang membuatkan setiap orang mengenali si labu putih. Siapa kat sini yang suka dengan bau bawang putih tu? huh, baunya yang kuat boleh sakitkan hidung, tapi ketahuilah walau baunya yang begitu, khasiatnya cukup banyak kepada kita


ASAL BAU BAWANG PUTIH?
Bawang putih/garlic mengandungi pelbagai komposit fisiologi yang terdiri daripada bahan sulfat untuk menentang bahan anti-oksidan dan anti-kanser. Dari sinilah asal bau garlic.

Agak-agak korang, mampu tak korang kunyah galic yang mentah gitu? Kalau Biha memang mengaku, tak mampu dengan baunya yang super kuat tu. Melainkan waktu masak atau menumis letak banyak bawang putih. Bawang putih tu natural remedy untuk selsema dan kahak bagi bayi dan kanak-kanak. Alhamdulillah ini yang Biha amalkan bila anak-anak selsema dan berkahak;

Ambil 3,4 ulas bawang putih, bakar dan tumbuk , lepas tu campurkan dalam minyak habbatussauda'. Kemudian sapu pada tumit kaki anak-anak dan pakaikan mereka stokin. Buat beberapa malam, Insyaallah sangat berkesan.

Selain tu, Biha akan tumbuk bawang putih dan letak dalam air didih, kemudian bagi baby hidu wap yang keluar tu, Insyaallah cepat je baik dari berkahak. Yela kan, bila anak-anak kecik berkahak,selsema dan susah bernafas , diorang akan susah nak lelap Kesian tau. 

Lagi satu, bagi yang menyusu badan seperti Biha, setiap kali memasak akan letak banyak-banyak garlic tu dengan harapan anak cepat baik bila garlic yang dimakan sampai kepada baby Raeef melalui susu ibu. Pelbagai cara Biha lakukan bagi memastikan anak kecil seusia bayi tak diberikan ubat untuk pemulihan penyakit seperti selsema dan sebagainya.

Bagi mereka yang masih tak boleh nak telan si labu putih tu walau dah di masak, jangan risau. GARLIC SHAKLEE kan ada. Yang ni lagi senang dah tak payah nak kupas bawang bagi, cuma buka tudung botol 'GARLIC' dan telan.hehehe..


APA PERBEZAAN GARLIC SHAKLEE?
  • Dibuat daripada bawang putih premium, BEBAS racun perosak dan ditanam secara organik di California,USA di waktu musim panas.
  • Dihasilkan secara ekslusif pada suhu bilik tanpa haba untuk memastikan pengekalan 100% Alicin aktif.
  • Perisa herbanya terhasil dari 2 ekstrak herba rosmary dan spearmint. Ianya mengandungi pelbagai vitamin E untuk meningkatkan sebatian aktif garlic dan keberkesanannya dalam tubuh kita..
2 TABLETS GARLIC SHAKLEE MEMBEKALKAN 1000mg EKSTRAK GARLIC TULEN = 2 ULAS GARLIC SEGAR.
Image result for garlic shaklee

MANFAAT UTAMA SI LABU PUTIH 
  • Mengandungi spearmint - meningkatkan fungsi jantung dan sistem penghadaman.
  • Antibiotik yang selamat dan semuajadi - selamat untuk penggunaan jangka panjang untuk meningkatkan sistem imun,menghalang penyakit berjangkit seperti selsema, kulat,kuman, virus dan yis candida.
  • Menghalang alergi - mempertingkatkan penyakit berkait sistem imun seperti hidung sensitif,sinus,alergi, asthma, selsema dan hepatitis.
  • Mempertingkatkan sistem penghadaman - formula uniknya mampu mengatasi masalah berkaitan penghadaman seperti kembung perut,gastrik, ketidakhadaman dan juga membantu menentang bakteria H.pylori bakteria dan menghalang ulser gastric.
  • Menstabilkan tekanan darah tinggi - kajian menunjukkan pengambilan 2-4 tablet garlic akan menurunkan tekanan darah tinggi dengan 8 point.
  • Detoksifikasi - garlic mampu mengeluarkan raksa dari tubuh dengan pantas. Raksa, plumbum dan kadium adalah logam toksik yang menaikkan tekanan darah. Garlic juga mampu melindungi sel-sel darah dari kemusnahan dan menghalang kerosakan hati oleh bahan kimia.
  • Menurunkan kolestrol - garlic membantu menurunkan paras kolestrol,LDL,trigliserid dan kelikatan darah, kurangkan kebekuan darah, meningkatkan HDL, melindungi jantung dagn menghalang strok dan penyakit koronari.
  • Mencegah kanser - membantu mengelakkan dan merawat kanser dengan mengurangkan bahan pencetus kejadian kanser - Nitrosamine.
  • Menstablikan glukos - membantu menstabilkan glukos dalam badan kita.

CADANGAN PENGAMBILAN 
Kesihatan biasa = 2 tablet sehari selepas makan
Untuk radang dan alergi = 2 kali sehari, 2 tablet setiap kali
Untuk kanser, darah tinggi dan hyperlipidemia = 2-3 kali sehari, 2 tablet setiap kali.



SMALL STEP, RIGHT DIRECTIONS
Jadi, apa lagi yang anda ragu2? Bertukarlah sekarang kepada vitamin yang lebih selamat untuk anda, insyaaAllah..


| YOUR TRUSTED SID |

No comments:

Post a Comment