Tuesday 8 October 2013

Pentingnya Penjagaan Gigi & Gusi Ketika Hamil & Menyusukan Anak

Jika anda pernah membaca mengenai perkongsian saya tentang sakit gigi ketika hamil tak lama dulu, saya nak kongsikan pula vitamin yg boleh membantu kita mengatasi masalah tersebut.

Ini dia...

Ya! Ostematrix (Kalsium-Magnesium dengan vitamin D) Shaklee sangat-sangat membantu kita mengatasi masalah sakit gigi. 

Kalsium - bukan sahaja membina tulang dan gigi, malah ia membantumenetapkan ritma jantung, menyelesaikan masalah insomnia, membantu pengaliran gizi masuk dan keluar daripada membran, dan membantu dalam pembekuan darah. Kalsium juga sangat diperlukan dalam mempertahankan fungsi saraf dan otot, serta buah pinggang. Ia juga mengurangkan kadar kolesteroldalam darah.

Magnesium - penting untuk metabolisma kalsium. Ia membantu untukmengelakkan pembuluh darah menjadi kejang, salah satu punca yang dipercayai penyebab migrain. Satu kajian telah dibuat ke atas Magnesium, dan didapati ia membantu mengurangkan sakit kepala migrain dan mengurangkan frekuensinya.

Vitamin D - penting untuk penyerapan kalsium. Kalsium yang tiada vitamin D tidak boleh diserap oleh tubuh, dan boleh tertinggal sebagai batu dalam ginjal atau pundi kencing.

Selain itu kebaikan Ostematrix yang lain adalah :

* mengatasi masalah sembelit
* memberi tenaga dan dan mudah bangun dari tidur
* mengekalkan tekanan darah normal
* membantu kita segar 
* mengelakkan kemurungan
* mengatasi masalah "water retention"
* mengatasi masalah pra-haid
* mengelakkan kekejangan & sakit tulang belakang
* membantu pengeluaran susu (milkbooster) dgn syarat perkara asas penyusuan dipatuhi
* mengatasi masalah pereputan tulang
* memastikan tulang padat bg mengampu tubuh yg berat(jika ada masalah berat berlebihan)

Istimewanya ostematrix ni, ia sangat senang untuk ditelan. Bayangkan je mak yg memang payah nak telan pil yg besar-besar tu, tapi dengan gembiranya minta saya bekalkan ostematrix setiap bulan walaupun dah ambil VIVIX! :) 

Jika anda bermasalah untuk minum susu.. dapatkan ostematrix. Kerana ia melengkapkan keperluan kalsium harian anda serta tidak berbau dan tidak mempunyai rasa!:)

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Rabihah Muhamad (ID 906559)
No Tel: 012-9495513
Email: kamikamuvitamin@gmail.com
COD area:Kota Bharu, Pasir Mas & Rantau Panjang
Penghantaran ke seluruh malaysia adalah memalui pos. 
Nak jadi ahli SHAKLEE? Klik sini ya 

No comments:

Post a Comment