Wednesday 13 November 2013

Say No to Blackheads and Whiteheads

Assalamualaikum and Selamat Pagi semua! Ada yg tengah bersiap-siap nak ke tempat kerja? Ada yg dah sampai office? Saya nak curi masa anda sebentar. Saya nak share pengalaman saya sendiri. 

Last night before tido, time tengah mamai-mamai tu, saya ada baca article pasal cara natural nak hilangkan whiteheads n blackheads. So berangan-rangan lah bila bangun nanti nak try salah satu petua tu. 

Then pagi ni belek-belek muka kat cermin, saya tak jumpa pun blackheads! Eh betul ke ni?? Bisik hati kecilku. Hehe macam novel plak kan. But seriously, memang betul tak jumpa. Kalau ada pun, very small. Kena tenung lama-lama dan besarkan mata baru nampak. 

Saya try recall balik when was the last time saya korek blackheads, tapi memang tak ingat. Maknanya dah lama la dah tak korek. Kalau tak dulu, pantang jumpa cahaya matahari or lighting yg terang sikit, mesti cepat-cepat ambil cermin dan start korek keluar pakai besi yg biasa kita beli kat kedai/farmasi tu. Bila dah berjaya korek keluar tu, rasa macam puas hati sangat-sangat. Itupun actually tak 100% yg dapat dikeluarkan. 

Selain daripada tu, saya ni 1-2 minggu sekali memang akan scrub muka.. Konon nak buang blackheads and whiteheads tu. Tapi tak berjaya gak. Biore pore pack memang rajin beli, pun tak berkesan. Kadang-kadang kalau terlebih rajin, saya sapu putih telur + tisu. It did't work. Tak jalan gak. (But I like the feeling though- especially bila putih telur tu dah keras and muka kita sakit-sakit sikit bila peel it off). 

Sekarang memang tak nampak blackheads nya! Saya suspect ini Shaklee punya 'kerja'. Either pencuci mukanya, or the vitamins, or combination of both.

Ni macam saya time dulu-dulu. Suka korek pakai besi tu
Yes, Biore Pore Pack yg lelaki punya pun saya pernah guna. Did not work
The easiest way to remove my blackheads. Pantang jumpa cahaya matahari or lighting terang sikit
Alamak, extreme sangat ni!
 
So I've decided to find out who is the 'culprit'. Here are my findings :


Pn Anniz Mohtam:
"1. Hubby tegur saya muka makin cerah, bekas + parut jerawat plak makin pudar! ;)
2. Saya dah lost 2kg (hanya ambil Lecithin je, ni baru nak start ambil Cinch! heheheh) after 2 weeks consume Lecithin. Makan saya rasa sama je, cuma tak ambil nasi untuk dinner. Lunch saya lebihkan sikit sebab saya breastfeed! ;)
3. Muka hubby pernuh dengan jerawat, tapi notice jerawat-jerawat dia makin kecut, hidung dia pun dah tak kasar dengan blackhead.. Kalau tak, penat dulu menyental hidung dia seminggu sekali.. ;)
4. My mom ada darah tinggi, after less than 1 week consume (oste+garlic+B comp), BP dari 155/87, sekarang 147/82 and since consume Shaklee, tak ambil lagi dah ubat hospital.. Paling penting, takde sakit-sakit kepala dah macam dulu.. Happy sangat-sangat!"

Ini pula adalah testimonial daripada pengguna Shaklee yg lain ;) 
*click on the pictures to get a better view



Jom try produk Shaklee, insyaAllah 'musuh-musuh' anda akan dapat 'ditewaskan'. Say NO to blackheads and whiteheads! 

berminat tapi masih ragu-ragu?? jom hubungi saya untuk saya bg penerangan lebih terpeinci.
Rabihah Muhamad (ID 906559)
No Tel: 012-9495513
Email: kamikamuvitamin@gmail.com
COD area:Kota Bharu, Pasir Mas & Rantau Panjang
Penghantaran ke seluruh malaysia adalah memalui pos. 
Nak jadi ahli SHAKLEE? Klik sini ya 

No comments:

Post a Comment