Wednesday 17 July 2013

Set Penyusuan Shaklee

Set Penyusuan Shaklee dicadangkan  mempunyai 4 jenis. Jadi, yang mana satu sesuai dan perlu anda ambil. Pastinya bergantung pada tahap kesihatan dan kemampuan masing-masing. Walaupun apa pun milk booster dan supplemen yang diambil ibu, konsep supply vs demand dalam penyusuan wajib diamalkan.


SET 3M (Milk Booster Paling Laris di Pasaran!) 

Mengandungi:  B Complex, Vitalea, Vitamin C, Alfalfa, Ostematrix(kalsium) dan Energizing Soy Protein(soya)

Kebaikan: 
Sama macam Set E. Khasiat protein mampu menyumbang pada pengeluaran susu kerana susu ibu terhasil dari protein dan kalisum selain nutrien-nutrien lain. Protein soya yang mudah dihadam mampu menyalurkan sumber protein yang lengkap 9 asid amino perlu untuk pembinaan sel-sel tubuh bayi.


Siapa yang perlu ambil Triple M:
Ibu yang tak dapatkan sumber protein secukupnya, ibu yang hendak berdiet, ibu yang sudah mencuba set b atau e tapi masih tidak mencapai tahap pengeluaran dikehendaki walaupun kerap mengosongkan payudara, ibu yang sering keletihan.      


Set ini dikatakan sangat berkesan kerana: 
  • Komposisi utama susu ibu ialah protein dan kalsium. Oleh itu, pengambilan protein dan kalsium yang mencukupi membantu penghasilan susu ibu dengan lebih cepat. Set ini dilengkapi oleh protein dan kalsium yang sangat penting dan diperlukan oleh ibu menyusu. (Energizing Soy Protein dan Ostematrix - kalsium magnesium)
  • Set B yang terkandung dalam Triple M ini memenuhi keperluan nutrien ibu menyusu di mana vitamin C dapat mempertingkatkan imuniti si ibu, B complex dapat mengatasi stress, Vitalea adalah multivitamin yang dilengkapi zat besi serta alfalfa bertindak sebagai milkbooster dan mempunyai khasiat lain antaranya mengatasi keputihan, merapatkan keintiman dan banyak lagi.
  • Ibu-ibu yang mengambil ESP mendapati susu mereka adalah lebih pekat, secara tidak langsung baby lebih cepat kenyang dan kulit baby juga lebih cantik dan halus dengan pengambilan berterusan.
 

SET B

Mengandungi: 
B Complex ; Vitamin C ;Vitalea (Multivitamin) ; Alfalfa (Milk Booster

Kebaikan:   
Milk booster, mengawal tekanan, menguatkan antibodi, menampung kekurangan nutrien harian yang amat penting dijaga oleh ibu, memberi tenaga dan banyak lagi.

Siapa yang perlu ambil Set B:        
Sesuai untuk ibu-ibu yang tidak mempunyai masalah penyusuan dan ingin mencari supplement untuk kesihatan dan juga tenaga

SET E
Mengandungi: 
B Complex ; Vitamin C ;Vitalea (Multivitamin) ; Alfalfa (Milk Booster) ; Ostematrix (Kalsium Magnesium).

Kebaikan:   
Sama macam Set B. Set E menampung keperluan kalisum yang diperlukan oleh ibu dan bayi untuk pembinaan tulang & gigi yang kuat. Mudah diserap tubuh dan sangat berkesan untuk mengurangkan sakit belakang dan memberi kesegaran di pagi hari.

Siapa yang perlu ambil Set E:        
Ibu yang tidak suka susu, Ibu menyusu yang mengalami penurunan susu semasa datang haid, sakit badan terutama ketika bongkok dan bangun tidur, bayi yang sudah alami kerosakan gigi.


Set Eu Four Pack 
Mengandungi:
B Complex, Vitalea, Vitamin C dan Ostematrix/kalsium.

Kebaikan:
Set ini tidak mengandungi Alfalfa, natural milk booster kerana ada bayi yang sensitif dengan alfalfa dan mengalami cirit birit. Namun, dengan keperluan yang lengkap untuk mengisi kekosangan nutrien yang diperlukan untuk pembentukan susu ibu dan pemeliharaan kesihatan ibu, ia dapat membantu untuk boost milk production. Yang paling utama, ia membantu ibu kekal cergas, positif, 'gembira' untuk sama-sama dengan ibu lain merealisasikan penyusuan susu ibu.

Siapa yang perlukan Set Eu Four Pack:
Ibu yang nekad hendak meneruskan penyusuan, mencari supplemen untuk mengekalkan kesihatan dan tenaga, mengalami kemuruduman susu akibat keletihan, sakit pinggang, kurang tidur, anak tidak sesuai dengan alfalfa. 
_________________________________________________________________
Semua set yang ada di sini ada kebaikkan yang tersendiri bukan hanya untuk milkbooster sahaja malahan juga untuk kesihatan ibu. Set Penyusuan Shaklee akan membuat ibu2 :
  • Lebih bertenaga
  • Kurang stress/tekanan perasaan
  • Mengelakkan meroyan
  • Mengurangkan sakit badan (sakit urat)
  • Kurang mengantuk (di waktu yang tak sepatutnya mengantuk)
  • Perbaiki keintiman suami isteri
  • Memiliki wajah berseri-seri
  • Mencantikkan kulit dan kuku
  • Mengawal berat badan
  • Membanyakkan susu ibu

Hendak melengkapkan penyusuan 2 tahun tidak semudah yang disangka..Ibu mesti memastikan menyusu dengan kerap dan memerah dengan konsisten serta jaga pemakanan. Vitamin berfungsi menampung kekurangan nutrisi dalam badan si ibu supaya susu yang disalurkan memberi manfaat yang positif kepada anak yang disusukan. Sekiranya ibu kurang nutrisi, badan ibu mundah keletihan, tidak bermaya, penat dan boleh nampak tua.
You interested?   
Contact me Rabihah Mohammed Shaklee Independent Distributor [ID No: 906 559] :012-9495513 Mobile    
Fb: Rabihah Muhamad
Fb Fanpage: Kami Kamu & Vitamin


No comments:

Post a Comment