Saturday 10 February 2018

BERANI BERUBAH!

Dulu-dulu kan, masa saya kecik adik-beradik saya suka sangat panggil saya "boolat" , entahlah kenapa.  Rasanya daku kecik comel molek je kecik dulu.hehe.

Lagi satu, kakak-kakak & adik-adik saya termasuklah makayah panggil juga saya "internet bergerak" , ahakss dah macam makcik bawang kot bila jadi internet bergerak tu. Tapi i takda la as bad as makcik bawang tak berperikemanusiaan tu😆

Nak i kupaskan lagi kenapa family panggil i internet bergerak? Sebabnya kecik-kecik dulu saya memang kaki "dderak" , balik sekolah lempar beg terus g jalan-jalan.Bila dah suka ke mana saja, banyaklah info dapat. Dah dapat info balik cerita kat rumah.haha.So,mak saya nak info banyak dari saya. Maklumlah mak saya guru balik rumah tak sempat nak sembang kiri-kanan jiran, masa tu kitorang adik-beradik ramai. So, xda la masa nak borak-borak bagai. Tu yang Biha volunteer jadi internet bergerak tak bertauliah. Haha.. (cerita internet bergerak ni ada sambungan nanti ye)

Eh rupanya hobi waktu kecik suko dderak tu terbawa sampai sekarang.hehe.

Berbalik pada "boolat" tu. Saya ni boolat & rendang. Uolls boleh bayangkan macam mana kan?hehe..So, i masih struggle nak hapuskan dilema boolat dalam hidup..chewahh😅

Kalau korang rasa "boolat" juga jom sama-sama kita. Alhamdulillah, word boolat tu kian hapus dengan #setslim shaklee ni tau lebih-lebih lagi Biha sekarang kan masih breastfeed anak soleh raeef ni.  Sapa sini ibumenyusu  gak? Faham-faham la kan nafsu makan tu macam mana. Cepat je rasa lapar. Bila dah selalu makan, badan bagai dipam-pam dah. Ada orang waktu menyusu kurus tapi biha lain, makin lain adalah.

Mujur dengan bantuan #setmenyusushaklee yang dalamnya ada alfalfa & ESP membantu Biha maintain berat badan (tapi masih nk lagi  turunkan berat badan sbb baju2 saiz S & M dah lama tak berkhidmat).hihi.

Kalau korang ibu menyusu & nak slim jomla kita borak-borak, share pengalaman, share idea bagaimana nak kekal "kurus" tu. Kurus tak bermakna tak sihat & chubby tu tak bermakna sihat.

Kalau korang IBU MENYUSU & NAK TURUNKAN BERAT BADAN,  cari KakChik okayy 😘 Kita buat sampai jadi.hehe. Eh bukan ibu mengusu pun jangan dok segan silu nak sembang dengan KakChik ye.

" SIHAT DALAMAN,  CANTIK LUARAN "

Tunggu apa lagi korang?  Tekan je link ni kalau tengah bosan,  meh saya huru-harakan lagi keadaan.hehe.
http://rabihahpengedarshakleeanda.wasap.my/

#tsunami2018 #tsunamishaklee #bangkitG17 #setmenyusushaklee #setslimshaklee

No comments:

Post a Comment