Monday 12 February 2018

Hapuskan M besar tu sekarang juga jika anda nak berjaya!!

Bangun pepagi lagi jam 5 settlekan hal rumah yang tak pernah nak habis ni memerlukan kegigihan kan?  Biha respect pada mereka yang sentiasa cekal & konsisten membuat sesuatu untuk mencapai kejayaan.

Bagi yang beranak kecil, masih memerlukan penjagaan yang teliti dari semua aspek lagilah memerlukan tenaga yang lebih. Alhamdulillah amalkan pemakanan sihat & sesudu #vivix setiap lagi badan tak mudah penat nak uruskan anak-anak dan bisnes.

Macam Biha sendiri, anak-anak masih kecip masih memerlukan kita untuk buat apa-apa, nak kata penat tu semua orang pun macam kita kan cuma pandai-pandailah korang handle kan. Ada je yang cakap, "....ala dia surirumah je, bolehla nak fokus bisnes ke nak masak sedap-sedap ke..."  And so on lah yang dianggap positive bagi mereka. Tapi hakikatnya kita yang menelan.

Berbalik pada halangan nak berbisnes ni,  bagi Biha yang kadangkala cepat sangat nak DOWN ni, bila ada aura negative datang makan diriku juga terkena tempiasnya. Haissshh,  memang negative vibes ni mudah sangat nak masuk dalam diriku 😅 benda-benda gitu (negative people please go away from me)

M besar dalam diri pun rasanya semua orang ada kan, cumanya bila dah ada #bigwhy kena cepat-cepat rajinkan kembali big M (malas) yang senang sangat nak menghantui setiap orang tu. Berbisnes dengan anak-anak yang masih kecil, masih memerlukan perhatian dan sentuhan ni memang besar cabarannya.

Alhamdulillah, bab nak handle anak-anak ada suami yang memahami dan penyayang. Bila tengok Biha kepenatan seharian buat kerja, dia akan handle anak-anak. Thanks buat encik suami yang sentiasa memberi sokongan.

Eh terpanjang pulak,  setakat tu je dulu ye. Nak siapkan sarapan anak-anak soleh lak. 😘

Moga perasaan yang cepat DOWN & big M hilang dari radar dan tak kembali dah dalam diri ni. BISNES PERLUKAN KECEKALAN, PENGORBANAN & ISTIQAMAH.

Insyaallah dipermudahkan.

#bangkitG17 #tsunamishaklee #tsunami2018

No comments:

Post a Comment