Friday 9 February 2018

SIHAT ITU MAHAL vs SAKIT ITU MAHAL 😁

SIHAT ITU MAHAL vs SAKIT ITU MAHAL

Mana yang tepat?  Takda yang tepat pun sebabnya setiap orang ada interpretasi masing-masing.

Bagi biha, #sihat_itu_mahal sebabnya bila dah sakit banyak aktiviti kita bakal tergendala.Boleh lihat kan kat situ, waktu sihat sangatlah berharga.Memang tak boleh diganti dengan wang ringgit.

Cegah lebih baik dari merawat..

Nak cegah macam mana? Sememangnya dengan menjaga kesihatan, nak jaga kesihatan perlu jaga pemakanan. Ada yang prefer makanan tambahan (supplement) bagi mereka yang limited time untuk cari makanan-makanan penuh khasiat, jadi mereka mostly prefer supplement untuk cukupkan zat mahupun nutirisi yang mungkin gelonggong tu. Ada juga yang sebaliknya,means mereka dengan sedaya upaya mengambil makanan fresh untuk penuhi nutirisi  mereka.

Terpulang pada individu ,mana yang mereka rasa selesa. Cuma bagi Biha yang mungkin kekangan masa, prefer supplement shaklee untuk keluarga. Bukan nak kenyangkan diri dengan telan vitamin-vitamin tu. Itu hanya tamabahan dan pelengkap .

Tapi jangan pula bila dah ambil supplements, korang rasa AKU DAH SIHAT, AKU KAN DAH MAKAN MAKANAN TAMBAHAN, SO TAK PERLU NAK WORKOUT BAGAI.. itu memang salah.

So, kami dalam shaklee perjuangkan kesihatan bukan hanya nak banyakkan sales semata-mata. (bila sebut pejuang kesihatan, macam d0c la pulak. Bukan maksud yang tu ye).  Maksud di sini,  pastikan anda ambil vitamin yang betul-betul terbaik, bukan yang bancuhan belakang rumah bagai😆

Nak ambil supplement bukan bila dah sakit baru nak cari, dan kalau orang yang dah disahkan ada sakit kronik ke, memang kita akan sarankan mereka jumpa dulu doktor untuk dapatkan rawatan etc.

#bangkitG17 #tsunamishaklee #tsunami2018

No comments:

Post a Comment