Saturday 10 February 2018

HATE TO LOVE!!

JANGAN ADA BENCI

Begitulah dalam hidup kita. Jangan sesekali membenci dengan sesuatu yang belum pasti, jangan membenci dengan sesuatu yang kita belum pernah mencuba.

Bila kau sangatlah prejudice terhadap sesuatu. Maka keburukan sekecil kuman nampak macam seluas lautan, itulah hakikatnya bila kita tidak setuju dengan sesuatu. Itulah biha yang dulu.Sekarang makin matured  dan tak cepat nak melatah.hehe.

Ok,berbalik pada KEBENCIAN terhadap Shaklee 😅 Actually parents biha dah lama consume shaklee,  botol-botol yang berzaman dulu pun masih ada kat rumah. Nampak tak keloyaltian parents i terhadap shaklee & sehingga sekarang mereka masih mengamalkan pengambilan vitamin semulajadi shaklee.  Mak biha boleh dikatakan penggemar #vivix & Alhamdulillah mak dah rasa keberkesanannya dan itu semua pastinya dari Allah cuma kita perlu berikhtiar kan.

Okeyh berbalik pada biha yang sangat prejudice dengan shaklee. Seingat biha memang sangat banyak iklan mereka-mereka yang gilakan "shaklee" diantara 2011-2013 (ni yang biha nampak kat fb biha la, yang lalu kat wall korang i tak pasti ramai ke tak)  dan,  wordS yang terkeluar dari mulut biha.. "TIPU & HANYA NAK LARISKAN PRODUK". Masakan tidak, makan shaklee susu jadi banyak. Memancut-mancut pulak tu. Dalam fikiran,  eleh macam ubat ajaib pulak dah makan terus banyak susu..... Biasala typical malay 😂

Tapi kan, walau beratus kali lalu kat wall, biha still cakap ni overclaimed je semuanya sehinggalah satu waktu tu biha kebizian yang amat, badan penat, time management  lari, hidup macam tak betul..penat sangat dan effect pada mill production. Masa tu dah ikhtiar macam-macam & sehinggalah sewaktu sesambil tunggu wakti asar kat ofis scroll fb tengok sorang sister tu iklan trial set menyusu,  tak ingat dah fb apa sis tu masa tu. Then balik kerja i terus pergi kat kedai yang dinyatakan & beli yang set percubaan RM80 .

Esoknya Biha cuba ambil supplement penyusuan  tu & Alhamdulillah bukan kerana keajaiban pada pills tu tapi yang biha perasan badan rasa lebih sihat & bertenaga. Kan bila badan sihat automatically kita pun rasa happy, bila rasa happy susu badan pun dah tak segan nak keluar banyak-banyak. Alhamdulillah Alhamdulillah

Rupanya sebelum ni biha salah faham dengan konsep pengambilan supplements penyusuan. Biasalah manusia memang suka menuding jari dan menuduh bukan-bukan bila dia dah tak suka sesuatu.hehe. Because of that, i boleh reverse my past pemikiran terhadap shaklee almost 360 degrees.hehe.

Begitulah bila kita always fikir yang negative terhadap sesuatu. Padahal kita yang tak faham konsep. Pemakanan sihat mempengaruhi kesihatan jasmani kita. Boleh dikatakan asbab pengambilan supplement shaklee ni yang merubah hidup biha dari segi pemikiran kolot biha ni yang selalunya bila tengok orang iklan shaklee, di fikiranku TIPU & DUIT SEMATA-MATA.hehe. Maafkan daku ye SID semua.

Tapi kan, bila dah rasai keberkesanannya why not kita cuba kongsi dengan rakan-rakan & saudara-mara yang lain indirectly kita boleh bantu orang lain & diri kita juga kan.

Macam tulah sedikit sebanyak bila TERLALU PREJUDICE terhadap sesuatu.

Biha sangat suka dengan sentence ni 👇

YOU WILL NEVER KNOW THE REAL ANSWER UNTIL YOU TRY IT!!!

hapuskan kebencianmu itu🤗

#tsunamishaklee #tsunami2018 #bangkitG17

No comments:

Post a Comment