Saturday 10 February 2018

IMPIAN YANG BAKAL MENJADI KENYATAAN

Tak salah nak berimpian setinggi lagi,  tapi yang salahnya berimpian tanpa USAHA. Parah!!!!

VB dalam gambar kat bawah ni,  memang impian & harapan setiap orang. Banyak sangat yang nak dirancang & dikecapi tapi semuanya dengan izin Allah.

Semua orang yang hidup pasti mempunyai keinginan, impian dan juga harapan, dan salah satunya adalah bahagia di masa depan. Melalui impian dan harapan inilah kemudian mereka membangun tujuan hidup mereka, dari mulai bekerja keras, menuntut ilmu melalui pendidikan yang tinggi, mencari pekerjaan dengan penghasilan cukup serta melakoni berbagai jenis usaha dan kegiatan yang di anggap tepat untuk menjembatani impian mereka.

Memiliki impian adalah WAJIB, dah tak main harus-harus ni 😀, sebab impian merupakan jalan penentu kemana kita akan melangkah. Ibarat berjalan atau memandu kendaraan, maka terlebih dulu kita harus tahu kemana arah tujuan kita. Begitu pula dengan hidup, kita harus memiliki tujuan yang jelas agar semua upaya dan jerih payah kerja keras kita selama ini tidak sia-sia.

2018 yang penuh cabarah & rintangan yang bakal dilalui, oleh itu "kami" perlu bersiap-sedia dengan senjata menentang segala cabaran.  Semoga impian tercapai dengan jayanya.

Nak capai apa yang diimpikan, probably dengan FINANCIAL FREEDOM. Insyaallah dari situ banyak yang boleh dicapai. Tapi jangan pula cakap Biha "gila duit" okay!! Itu juga jalan ke akhirat jika dihabiskan pada Jalan-jalan keredhaan Allah.

Doakan Biha & suami termasuk dalam list pengeluar zakat terbesar. Abdul Rahman bin Aus, Insyaallah kami bakal menyusuri perjuanganmu dalam perniagaan. Idola kami untuk terus berjuang. Moga kekal selamanya.

Apa yang saya harapkan untuk tahun ni

Semoga saya terus istiqamah dalam menjalankan tanggungjawab saya kepada yang Maha Pencipta.Juga menjaga adab keperibadian saya sebagai seorang muslimah dan impian untuk menjadi bidadari syurga buat sang suami & parents itulah impian dan harapan sehingga ke hujung nyawa saya.

Mengharapkan agar pengakhiran umur saya adalah sesuatu yang indah buat diri saya, keluarga dan orang-orang di sekeliling saya dan itu adalah impian yang yang tidak pernah terputus dari memohon kepada Ar Rahman dan Ar Rahim....

Allahumma Aminnn.....

Apa pun impian dan harapan kita....pastikan adanya terselit untuk abadikan diri jiwa dan raga kita kepadaNya.... kerana tanpa keizinanNya.... semuanya PASTI tidak akan dapat kita kecapi....

Jika impian dan harapan tidak dapat dikecapi.... yakinilah..... bahawa takdir2 Ilahi itu adalah terbaik untuk kita....DIA lebih mengetahui segala sesuatu yang terbaik untuk diri kita sekarang dan akan datang....

✅Yang membuat kita kuat adalah DO'A
✅Yang membuat kita dewasa adalah MASALAH
✅Yang membuat kita maju adalah USAHA KERAS
✅Yang membuat kita hancur adalah PUTUS ASA

Sekian,
HumbleSlave
(VB:2018-2022)

#tsunamishaklee #tsunami2018 #bangkitG17

No comments:

Post a Comment