Sunday 11 February 2018

KELEBIHAN & KEKURANGAN BISNES DARI RUMAH BERSAMA ANAK KECIL

BISNES DARI RUMAH BERSAMA ANAK KECIL
#KELEBIHAN VS #KEKURANGAN

sesiapa yang run bisnes dari rumah sahaja yang dapat rasai kelebihan & kekurangan berbisnes begini. Lagi-lagi kalau yang ada anak kecik macam Biha ni. Tapi, bila dah cinta dengan kerja kita, apapun berlaku tetap kita hadap kan?

Ada orang tak boleh nak fokus berbisnes dari rumah sebab nanti ada gangguan dari anak kecil. Tapi ada yang ok je dengan anak berebut phone.hehe. tapi Biha agaknya tak boleh fokus bila main berebut-rebut ni. Tengah menaip ni puan cepat je tangan si kecil memaut phone.
Itu salah satu part #kekurangan mungkin bagi sesetengah orang.

Lagi yang tak berapa best ,bagi Biha la..bila lihat rumah yang bersepah, timbunan gunung-ganang yang mencuri masa agak lama untuk mencantas menambahkan lagi kecelaruan.Fokus nak buat bisnes lari sedikit demi sedikit. Tu yang Biha sediakan SOHO untuk mengelakkan diri bercelaru seharian.hehe.

#Kelebihan pulak, anak kita boleh besarkan /jaga sendiri depan mata. Dari bangun tidur waktu pagi hinggalah tidur di malam hari. Dok depan mata kita je.Proses pembesaran jelas depan kita. Masa kita tetapkan sebab kitalah boss, kitalah kuli bukan 'kuali' ye. 😁 Income juga kita tetapkan nak berapa banyak, kalau lemau resultnya semua orang dah sedia maklum. Sebab tu orang cakap BISNES PERLU ENERGY & STRATEGY barulah kita tak kacau..

Begitulah seharian kita kan.

No comments:

Post a Comment