Tuesday 9 September 2014

GLA COMPLEX BUAT KULITKU MAKIN CANTIK

Penangan Promo GLA Complex last month membuatkan Biha tertiba 'terambil' & 'termakan' GLA complex tu dan hasilnya jadilah 'TERCANTIK'..hehehe...betul ni korang,kalau tak percaya korang cubalah sendiri tapi kalau korang rasa takut dengan perubahan kulit korang better tak payah ambil.Kan tak pasal-pasal tetiba ramai yang tegur "eh eh cantiknya kulit muka awak sekarang", "berseri-seri la awak ni", "wowww,muka u glowing-glowing gitu..." hihihi...ahakksss,itu antara yang akan didengari selepas korang ambil GLA ni..so,kat sini tiada paksaan ye untuk korang nak cantikkan kulit..ini hanyalah suggestion je..

Meh nak share,Biha start ambil GLA ni masa awal Ogos kot,ni pun makan selang-selang sebab kadang terlupa.Tapi kan memang sangat terasa perubahannya. Alhamdulillah Biha suka ngan GLA ni sebabnya sangat banyak khasiat, bukan sahaja untuk mencantikkan kulit,ia bantu untuk betulkan hormon,tingkatkan kesuburan bagi wanita yang mempunyai kesukaran untuk mendapatkan zuriat & mengurang serta menghilangkan senggugut.hihi..itu antara yang best tentang GLA...Syok kan!!! Nak cerita pada awal-awal Biha consume GLA ni memang sangat teruk healing crisis,mana tak nya..GLA membantu menstabilkan hormon dalam badan. Korang tau tak,jerawat kat muka Biha memang naik bermaharajalela tau ,parking sesuka hati je,almaklumlah parking free..tapi 'jerawat' ni memang syok hinggap kat pipiku yang gebu ini..hahahaha...after 1 week ambil GLA ,jerawat yang parking kat pipi Biha mula melarikan dirinya & ada yang dah mula mengecut.Alhamdulillah ,sekarang macam dah ok walaupun tidak pulih-sepulihnya.hihi..

Perbincangan dari group kami & memang semuanya dah sedia maklum sebelum nak mencantikkan dirisegi  luaran,semestinya dalaman yang perlu dipulihkan terlebih dahulu.Dalam kes Biha ni,'jerawat batu' & 'kawah-kawah' bertaburan di medan pipi ni membuatkan Biha teringin nak seperti wanita cantik lain yang mempunyai kulit muka cantik,tiada jerawat & tidak kusam.So,Biha mengambil keputusan untuk mencuba SET KULIT SHAKLEE (SET D): B-COMPLEX,VITA-C,VITA-E & GLA..Alhamdulillah dah nampak perubahannya.Apabila Biha consult dengan yang lebih expert tentang kulit ni,katanya seseorang itu perlu ambik GLA terlebih dahulu untuk membetulkan hormon dalam badan kita.Apabila hormon dah stabil,boleh proceed dengan yang lain-lain tadi.

Bgai yang tak kenal lagi botol GLA,ni ye rupa tuannya..hihi...Kapsulnya kecik molek berwarna kuning :) Jangan skip lagi pembacaan korang tau,banyak lagi Biha nak share..dalam entry ni .Biha nak share Perbezaan GLA Shaklee, fungsi & manfaatnya compared to others.

GLA Complex Shaklee yg awesome! :)
Perbezaan Shaklee:

Kebanyakan GLA (gamma-linolenic acid) yang ada di pasaran dihasilkan daripada Evening Primrose Oil (EPO). mesti ramai wanita yang amalkan EPO kan? manakala, GLA Shaklee ni pula diekstrak daripadaborage yang mengandungi lebih daripada 2 kali ganda GLA dalam EPO! nampak kelebihan GLA Shaklee di situ?? Borage ni juga adalah 3 kali lebih dari segi bioavailabilty dan 3 kali lebih berkesan daripada EPO. (3 kali lebih ok. hehe). Shaklee mengekstrak GLA daripada borage yang ditanam secara organik di kawasan Saskatchewan

Setiap kapsul mengandungi lebih 300mg GLA yang mana ianya adalah sumber terbaik Omega-6. Lagi pulak, GLA Shaklee ni digabungkan pula dengan minyak sunflower dan Vitamin E untuk meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya. Nampak tak betapa specialnya GLA Shaklee ni? 

Sumber Asli GLA Shaklee:

 BORAGE SEED --> 17% - 25%
 BLACKCURRANT --> 15% - 20% 
 EPO --> 7% - 10% 

Apa dia fungsi dan manfaat utama GLA Shaklee ni ye?

  • Herba tradisi yang dipercayai - Borange adalah herba kegemaran orang Barat yang mampu merawat ulser, mengeluarkan virus, melegakan kelesuan, membersihkan kahak, meringankan kebas urat saraf dan meningkatkan stamina;
  • Mengawal selia estrogen dan testosteron -  GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormon lelaki dan wanita, memperbaiki sistem PMS seperti senggugut, mood swing, water retention dan sakit pada payudara;
  • Melambatkan menopaus - mmeperbaiki keadaan menopaus seperti hot flashes, insomnia, ketidakhadaman dan depresi. pengambilan jangka panjang akan melambatkan penuaan, mengetatkan uterus, memberi tone kepada uterus untuk kulit lebih muda;
  • Menentang kanser - GLA adalah anti-oksidan yang meningkatkan sistem imun tubuk, menghalang pertumbuhan sel tumor dan kanser;
  • Memperbaiki inflamasi kulit - mengurangkan inflamasi kulit, eczema, alergi, kegatalan, kulit kering, memperbaiki bintik penuaan (jeragat), tinea dan kurap. Ia juga meringankan sakit dan bengkak yang terjadi dari rheumatisma artritis. 
  • Menghalang komplikasi diabetes - merendahkan gula dalam darah, berkesan untuk diabetes semasa hamil dan usia tua. Meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh gula dalam darah yang tinggi. Sebab tu, GLA sangat sesuai untuk penghidap diabetes.
  • Pelangsingan dan menghalang pertambahan berat badan - merendahkan kolesterol LDL (kolesterol jahat), menghalang pertambahan berat badan dengan berkesan, memberi tone pada kulit (ada shaping) dan otot untuk mencapai bentuk badan cantik. 
  • Menghalang tekanan darah tinggi - GLA juga bagus untuk menghalang pembekuan darah, merangsang peredaran darah, pengembangan salur darah, memperbaiki tekanan darah tinggi dan mengelak masalah jantung. 
  • Memperbaiki tekstur rambut - memperbaiki rambut kering dan keadaan rambut gugur. 

Kesimpulannya, suka Biha nak tekankan di sini bahawa GLA Complex Shaklee sangatlah bagus untuk mengatasi masalah seperti berikut iaitu:

  • JERAGAT. (bintik penuaan)
  • PARUT JERAWAT. (tona kulit lebih sekata)
  • KULIT KERING. (kulit akan lebih lembut, lembab, berseri-seri dan kemerahan secara semulajadi)
  • RAMBUT KERING. (rambut akan lebih lembab dan lembut)

Biha juga berazam untuk mengamalkannya setiap hari tanpa gagal! hehehe... selain daripada bagus untuk kulit, GLA Shaklee juga terkenal untuk meningkatkan kesuburan wanita (nnti Biha share di entry yang lain) dan pada masa yang sama juga bagus digunakan sebagai perancang keluarga. Eh? macam mana tu?? kena lah tanya Biha.. :)

Berminat nak cuba GLA yang terbaik kebabom ni?

 BUY IT NOW!!


INGIN DAPATKAN PENJIMATAN BERGANDA DENGAN JADI AHLI??
Untuk dapatkan penjimatan berganda, anda boleh daftar sebagai Ahli Shaklee. Anda akan mendapat penjimatan sebanyak 15-25% jika daftar sebagai Ahli Shaklee. Untuk keterangan lanjut berkaitan pendaftaran keahlian, boleh terus hubungi saya.

JOM BERUBAH! SIHAT BERSAMA SHAKLEE
SMALL STEPS RIGHT DIRECTION

Hubungi saya sekarang,
Your Trusted,Your Shaklee Independent Distributor
RABIHAH MUHAMAD
PM/SMS/WhatsApp/Telegram: 012-9495513/017-9758086
--------------------------------------------------------------------------------------------

Rabihah Muhamad (ID 906559)
No Tel(sms/whatsapp): 012-9495513/017-9758086
Email: kamikamuvitamin@gmail.com
COD area:Kota Bharu, Pasir Mas & Rantau Panjang
Penghantaran ke seluruh malaysia adalah memalui poslaju/skynet. 
Nak jadi ahli SHAKLEE? Klik sini ya 

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Terima kasih kerana membaca entry ini. Jika anda rasa ia berguna, sila klik share. 'Sharing Is Caring'



No comments:

Post a Comment